Identitet.

I dette begrepet ligger ønske om å synliggjøre egen personlighet. Identitet var også tema for Oslo Design Fair som ble avholdt i forrige uke. Her ønsket man å vise hvordan vår identitet reflekterer hva vi omgir oss med og hva som er tendensene for 2018.

Stockholms-baserte Annaleena Leino innredet et rom i glassgangen med identitet som tema. Hun har en rolig og dempet fargebruk som skaper harmoni, og et uttrykk som er både minimalistisk og tidløst, men også bevisst kunstnerisk og kreativt.
Stockholm based Annaleena Leino interpreted “identity” with a room of subdued colours, creating an expression both minimalistic and timeless, while still artistic and creative.

Annaleena´s identitet i interiøret handler om balanse, materialvalg og gjenstander som snakker til hverandre i farge, form og uttrykk. Få mer inspirasjon på annaleena.se
Annaleena’s identity is reflected in the balance of the design, the choice of materials and the objects that harmonize in colour and form. For more of her work head this way: annaleena.se

Å uttrykke egen identitet handler om å synliggjøre den vi er, eller den vi ønsker å være. Et ønske om å skape gode følelser, stemning og personlighet i hjemmet. Og vi er heldigvis veldig forskjellige i våre valg, men beveger oss ofte i ulikt tempo i samme retning. Stylist Kirsten Visdal var kurator for vårens tendensutstilling på Oslo Design Fair og presenterte fire tendenser hun har tro på i tiden fremover: Androgyn, Fortolkninger, Klorofyll og Floralsk. Sammen med Per Olav Sølvberg og Kristine Bjaadal som kreativ partner presenterte de fire ulike opplevelsessoner under messen. Du kan se mer fra messen på oslodesignfair.no

Foto @nyanser.no – Bjørn Johan Stenersen

 

Designing identity
To create an identity is to make visible our own personality. This was the theme of las week’s Oslo Design Fair, how are our identities reflected in what we choose to surround ourselves with, and what are the trends of 2018.
Expressing identity is to highlight what we are and what we wish to be. A wish that can be materialized by decorating for specific emotions, moods, or personalities in our homes. We are all very different in how we approach identity, but we do often move in the same direction. Stylist Kirsten Visdal, curator of this year’s trends exhibition, presented four trends to come: Androgynous, Interpretations, Chlorophyll and Floral. In collaboration with Per Olav Sølvberg and Kristine Bjaadal she created four identity experiences at the Oslo Design Fair.
See more from this year’s fair here: oslodesignfair.no

No Comments

Post a Comment